Eniro lanserer forretningsområdet Innsikt – skal bygge digitale målgrupper

Oslo, 14.mars 2016

Eniro og Gule Sider posisjonerer seg mot en digital mediefremtid som styres av datainnsamling og lanserer nå enheten Innsikt – Digitale Målgrupper. Innsiktsavdelingen skal hjelpe kundene til å bygge innsikt om deres digitale målgrupper: Hvor befinner de seg, hvilke mediekanaler foretrekker denne gruppen, og hvor skapes dialogen best med dem?  

 

-Vi vet at både små – og mellomstore bedrifter har et meget bevisst og viktig forhold til sine målgrupper i dag, og har brukt mange ressurser på nettopp dette. Vi vet også at mange fortsatt leter etter nøkkelen til å finne denne målgruppen digitalt sier konseptutvikler og Head of Innsikt, Preben Killingstad. 

Eniro ønsker å bygge videre på den kunnskapen kunden besitter om målgruppene, og sammen med dem operasjonalisere strategiene med et helt nytt og digitalt fundament.

–  Gjennom datafangst kan vi bygge digitale målgrupper. I tillegg til våre helt egne kommersielle flater kan vi tilby og utvikle målrettet kommunikasjon på Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn og Google. Vi er godt posisjonert som Norges eneste Google Premium Partner på AdWords i tillegg til at vi innehar en høy kompetanse på programmatic i Eniro, sier Killingstad.

Ett av Innsikts sterkeste kort i den programmatiske leveransen er at man i tillegg til all digital datafangst som kan hentes der ute om kundens målgruppe, også kan legge til brukere fra Gule Sider, Proff og Startsiden som nylig har gjort behovsrelaterte søk innenfor kundens forretningsområder.

Kontinuerlig læreprosess

Datafangst gir et langt bedre grunnlag for riktige strategiske beslutninger.

– Datagrunnlaget vi får når vi gjennomfører riktige digitale aktiviteter med kunden brukes igjen for å spisse kommunikasjonen mot målgruppene i  runde 2. Det er disse dataene som gjør at de viktigste kundene setter seg ved akkurat ditt bord. Vi innhenter nøyaktig den informasjonen vi trenger fra våre kunders målgrupper for å kommunisere med dem igjen, uavhengig av hvor de beveger seg digitalt, sier Killingstad.

 

Verdifull samarbeidspartner

Eniro ønsker med denne satsningen å  bli en verdifull samarbeidspartner for små og mellomstore norske bedrifter – en samarbeidspartner som skal engasjere, interessere, lede, vekste og skape effekt av de aktivitetene vi gjør overfor din målgruppe.

– Vi kan tilby et utvalg vi er helt alene om gjennom kombinasjonen av egne unike søke – og brukerdata og kundedataen vi innhenter fra alle 3.parts kanaler. Vår innsats skal vise seg gjennom deres fornøyde kunder, vår innsamling av kundedata skal sikre deres digitale fremtid. Og vår kundetilfredshet skal vises igjen på bunnlinjen til kunden, sier Killingstad. 

Preben_tv_Fellesområdet

 

For mer informasjon:

Preben Killingstad, Head of Innsikt

Mobil 951 44 725/ e-post preben.killingstad@eniro.com

Eniro er et ledende søkeselskap i Norden. Med kvalitetssikret og beste brukeropplevelse inspirerer Eniro til lokale søk og levende nærområder. Eniros innhold er tilgjengelig gjennom internett- og mobiltjenester, kataloger og nummeropplysnings- og sms-tjenester. I Norge tilbyr Eniro tjenestene Gule Sider, Proff.no og Ditt Distrikt. Eniro har omlag 1900 ansatte og virksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Polen.  Selskapet er notert NASDAQ OMX Stockholm (ENRO) og har sitt hovedkontor i Stockholm.  Mer om Eniro på www.enirogroup.com